donderdag 14 april 2011

Crochet geeks




This is a question for the crochet geeks :-) Today I got frustrated at the shop where I buy my yarn. There is only one in Delft and I tried to ask my question, but the lady would not listen.

She pointed out that I should have made a test piece (I never do that,do you?) and that my work could never be any good since I did not do that.

Well what my problem is: according to the pattern I have to crocher rows 17 until 20 over and over again. But maybe you can see that row 16 has 10 dc bundels and row 20 has 12 dc bundels. So if you want to crochet row 17 on row 20, it will never work. How would you solve that?

Vandaag heb ik een vraag voor de haakpro's onder ons. Ik geef toe dat ik geen proeflapje heb gehaakt en dat mijn werk wat kleine uitvalt dan bedoeld (maar daar ging het me nu niet om). Ik werd net in de wolwinkel weggestuurd omdat ik geen proeflapje had gehaakt en dus geen recht van spreken had (in het kort gezegd dan). Maar goed, in dit patroon is de bedoeling dat je rij 17 t/m 20 steeds blijft herhalen. Echter, rij 16 heeft 10 stokjesbundels en rij 20 heeft er 12. Hoe dan ook, kun je dus niet klakkeloos hetzelfde doen op rij 20 als op rij 16. Ik heb geprobeerd meer tussenlossen te haken, maar dat wordt niet mooi. En ik heb geprobeerd gewoon 4 bundeltjes over te slaan ipv 3 met hetzelfde aantal lossen, maar dan gaat het echt trekken. Kortom wat zou jij doen?

Alle hulp is welkom!

Dank,

Francis

3 opmerkingen:

  1. Beste Francis,

    In principe moet je altijd, als je iets gaat maken en vooral met een bestaand patroon waar een bepaalde draad bij gebruikt is, en jij een andere draad wil gaan gebruiken, MOET je een proeflapje maken om te kijken hoe de draad die jij gaat gebruiken reageert op het patroon. Daar kun je dan jou aanpassingen toepassen op je patroon. Lees nog even dit artikel van Laurie Wheeler van Crochet Liberation Front, zij is een expert als het om draad gaat. Ze heeft ook een boek uitgebracht (CLF First Ever Book op haar site te bestellen) waar ze ook redelijk goed uitlegt het hoe en waarom. Ze gaat ook een ander boek uitbrengen of een artikel waarin ze het een en ander omtrent het gebruik van draad zal uitleggen. Er zijn bepaalde dingen die je moet weten voordat je aan een project gaat beginnen. Nou ik hoop dat je eruit komt.......

    PS: Ik denk niet dat de winkelier gelijk moet zeggen dat je werk niet goed zou zijn. Ze had je even een gedegen uitleg moeten geven omtrent hoe verschillende draden reageren.

    Groet,

    Mavis Andrews

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Mavis, hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord! Fijn dat je met me meedenkt. Ik heb voor dit project besloten er een kort vestje van te maken :-)

    Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Did you realize there is a 12 word sentence you can say to your crush... that will induce intense emotions of love and instinctual attraction to you buried within his heart?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, look after and guard you with his entire heart...

    12 Words That Trigger A Man's Desire Impulse

    This instinct is so hardwired into a man's mind that it will make him work better than before to to be the best lover he can be.

    In fact, fueling this dominant instinct is so binding to having the best ever relationship with your man that once you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll soon notice him expose his mind and heart for you in such a way he never experienced before and he will perceive you as the only woman in the galaxy who has ever truly appealed to him.

    BeantwoordenVerwijderen