donderdag 17 maart 2011

iPhone hoesje



Ik word hier zelf elke keer als ik mijn iPhone pak zo ontzettend blij van! Mijn naam staat erop en dat is dus het voordeel als je dingen zelf maakt. Je kunt het helemaal naar eigen hand zetten.

Als jullie behoefte hebben aan patronen, geen probleem. Ik haak dingen altijd een beetje op gevoel. Dit heb ik in de lengte gehaakt. Het was vrij dikke Zpagetti, dus met 5 steken had ik al voldoende. Maak eerste een ketting van zes steken. Haak dan een vaste in de tweede losse van je naald. Haak verder vasten. Draai je werk om, begin met een keerlosse en haak weer vasten. Zo ga je door totdat je lap hoog genoeg is om om je iPhone te vouwen in de lengte. Ik heb de zijkant toen aan elkaar gehaakt met halve vasten. De onderkant heb ik aan elkaar genaaid deze keer.

Vervolgens had ik nog een soort lintgaren in roze liggen en ben ik op gevoel aan de bovenkant een rand gaan haken. Dat materiaal is natuurlijk veel dunner, dus een aantal maal insteken in dezelfde steek van de Zpagetti. Hier en daar een stokje haken in plaats van een vaste om op dezelfde hoogte uit te komen. Daarna heb ik twee toeren vasten erop gehaakt en nog een toer stokjes. Totdat ik de gewenste hoogte had.

Een hartje gehaakt van hetzelfde lintgaren volgens een patroon van Annemarie's breiblog. Erop genaaid met zilvergaren en het bedeltje eraan vast gemaakt. Gewoon vastgeknoopt in de restdraden van het hartje, wel met een paar steken vastgezet. Aan de zijkant een kraal geknoopt met de restdraden van het gehaakte hoesje (Zpagetti en lintgaren). En klaar is Kees. Alles bij elkaar was het ongeveer en anderhalf uur werk.

Ik wil graag een anekdote met jullie delen. Ik ben een lange gehaakte mantel aan het maken uit een specifiek haaktijdschrift. Er staan dus alleen haakmodellen in. Er zit volgens mij een fout in het patroon en daar kwam ik niet uit. Nu staat er voorin een e-mailadres dat je kunt mailen als je vragen hebt. Dus ik duidelijk uitgelegd wat mijn probleem is en ik kreeg maar geen antwoord. Uiteindelijk nogmaals gemaild met het verzoek om te antwoorden.

Dat antwoord heb ik gekregen en ik quote het hier:
Ik had U graag een goed antwoord gegeven maar helaas, op uw vraag weet ik geen antwoord

Ik kan niet zo goed haken, daar ben ik eerlijk in.

Dus ik kan U niet verder helpen.

Spijtig voor U.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten