woensdag 9 maart 2011

Telefoontasje



Dit tasje samen met dochter bedacht en gemaakt. We hebben ongeveer 7 to 8 lossen gemaakt en dan vasten haken. Je steekt daarbij steeds in de achterste lus, dan krijg je dat grappige ribbeleffect. Ik heb twee toeren met een soort roze lint gehaakt. Daarbij heb ik, gezien de dunnere draad dan het Zpagetti, in elke vaste twee vasten gehaakt. Daarna met de Zpagetti steeds een steek overgeslagen. Dan doorhaken tot een hoogte waarbij je de lap dubbel kunt vouwen en een mooi formaat tasje hebt. Gewoon even meten met je telefoon. Ik heb de zijkanten dichtgehaakt met het roze lint-katoen.

En natuurlijk niet te vergeten, de handvatten. Ik heb speelgoedarmbanden gebruikt. Ik heb in de toer na de opzetlossen om de armband heen gehaakt en ook de laatste toer om de andere armband heen gehaakt. Daarna heb ik er nog halve vasten overheen gehaakt aan de eindtoer. Omdat ik dacht dat de armbandjes snel zouden breken heb ik er gewoon Zpagetti omheen gehaakt en dat weer vast gehaakt aan het tasje.

Inmiddels hebben dochter en ik allerlei versierels en kijken we wat er bij past en maken dat er aan vast. In dit geval een hartje, een belletje, twee splitsluitingen (de vlinder en de libelle) en een roosjeskraal.

Wij vinden het resultaat absoluut schitterend, en jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten